Wat is een Santa Run?

Al meer dan 10 jaar worden door verschillende Rotaryclubs in Nederland Santaruns georganiseerd. Tijdens zo’n evenement rennen of wandelen honderden deelnemers (al dan niet met hun gezin, club, collega’s, etc.) een speciaal uitgezette route gehuld in een kerstmanpak. Plezier en gezelligheid staan daarbij voorop. Met de opbrengst worden verschillende goede doelen ondersteund. In totaal is er al bijna een half miljoen Euro opgehaald sinds de start in 2008!

Hieronder staat nog even alle informatie overzichtelijk op een rijtje:

Wanneer Zondag 17 december 2023
Tijd Start om 15.00 uur. We beginnen met een gezamenlijke warming-up!
Waar Borg Nienoord in Leek
Parkeren Gratis op de parkeerplaats (Nienoord 20, 9351 AC Leek)
Bus Halte Centrum Leek, ongeveer 10 minuten lopen naar Borg Nienoord
Kosten €15,= voor volwassenen en €10,= voor kinderen t/m 12 jaar. Dit is inclusief kerstmanpak en Santa Run medaille
Opbrengst We lopen voor het goede doel
Organisatie Rotaryclub Roden-Leek

Je kerstmanpak mag je houden! We hebben ook een beperkt aantal kerstjurkjes in kindermaat. Voor de jurkjes geldt op = op.

De route

We starten op het middenterrein van Borg Nienoord in Leek. We rennen, wandelen of slenteren een rondje van 2, 5 km over het landgoed, waarbij we het terrein niet verlaten. Wel zo veilig als je bijvoorbeeld met je kinderen loopt! Sportieve kerstmannen en kerstvrouwen die kiezen voor de route van 5 km, lopen dit rondje twee keer.

Het goede doel dit jaar

Wist u dat er maar liefst 1,2 miljoen mensen in Nederland zijn met oogproblemen? Dit aantal stijgt bovendien. De oplossing ligt in voorlichting, preventie en meer oogonderzoek. Het Oogfonds financiert wetenschappelijk oogonderzoek naar het voorkomen en behandelen van oogproblemen en steunt patiëntenverenigingen. Rotaryclub Roden-Leek wil dit goede werk graag ondersteunen, en doneert daarom de opbrengst van Santa Run Nienoord aan de Oogstichting. Help ons mee door mee te lopen! Lees over het goede werk van de Oogstichting op hun website.